Aby zapewnić kompleksowe rozwiązanie, które usprawni procesy biznesowe i umożliwi
dalszy rozwój oprogramowania przy ciągłych zmianach prawa energetycznego, projekt
został rozpoczęty od etapu analizy biznesowej w kooperacji z Klientem.
W kolejnym etapie powstał projekt techniczny zawierający szczegółowy opis integracji
z zewnętrznymi systemami oraz wymagane zmiany rozwojowe w dostarczanym systemie.
Wśród zewnętrznych systemów znalazły się: system pomiarowy - integracja dwustronna
poprzez pliki xml; system F-K (finansowo księgowy) - integracja dwustronna poprzez
widoki bazodanowe; integracja jednostronna z zewnętrznymi systemami do dystrybucji faktur.
Po pozytywnym zatwierdzeniu spisanych wymagań i możliwych rozwiązań, przyszedł etap
ich implementacji. Równolegle były prowadzone prace migracyjne nad przeniesieniem
danych z poprzedniego systemu rozliczeniowego.
Po trudach implementacji zostały wykonane warsztaty szkoleniowe z zakresu obsługi systemu
dla dedykowanych użytkowników. Wraz z Klientem doszło do weryfikacji oczekiwanej funkcjonalności oraz
do weryfikacji zmigrowanych danych.
Podczas uruchomienia produkcyjnego dane były wystawiane w obu systemach równolegle, gdy raporty
potwierdziły poprawność faktur, dane zostały dostarczone do Klientów przez nowy system
(zabezpieczeniem była możliwość wysłania faktur z starego systemu w przypadku wystąpienia
nieoczekiwanych trudności).
Po uruchomieniu całego systemu, nastąpił etap asysty powdrożeniowej, w ramach którego rozwiązywane
były powstałe problemy w aplikacji, a w razie potrzeb było udzielane wsparcie w obsłudze systemu.
Całe wdrożenie zakończyło się uruchomieniem Help Deska, dzięki któremu na bieżąco są obsługiwane zgłoszenia Klienta.
Całość rozwiązania została dostarczona w modelu biznesowym - OnPremise i uruchomiona
na zwirtualizowanym środowisku Microsoft zapewnionym po stronie Klienta.